Mitsubishi Lancer Evo, etalon mezi sportovními sedany, se na podzim dočká desáté evoluce. Ta bude odlišná od všeho dosavadního.
Japonská automobilka konečně uvolnila sérii oficiálních snímků nové generace ostrého Lanceru Evo, který se představí již ve své desáté evoluci. Ta bude výrazně odlišná již proto, že vychází ze zcela nové generace Lancerum, a tak mnohé, co jste znali z posledních čtyř evolucí, vzalo za své.
Hlavní změnou u nového Eva, z pohledu jeho využití, je zvětšení rozměrů a bohužel i hmotnosti. Ta by měla přesáhnout v produkční verzi 1 500 kg a také rozměry budou proti současnosti výrazně větší. To vše by se mělo neblaze podepsat na jízdních vlastnostech tohoto skvostu.
Samotná technika nebude proti současné verzi až tak odlišná. Aktivní diferenciály s přednastavenými charaktery, speciální odpružení a brzdová soustava. K tomu trvalý náhon na všechna kola a opravdu velmi atraktivní design. Novinkou je nabídnutí šestistupňové sekvenční převodovky, zatím však nevíme, zda bude u Evo X jedinou volbou, nebo alternativou ke klasickému manuálu.
Velkou změnou prošel i motor, který nabídne výkon přes magických 300 koní. O komfortu při takovém navýšení turbodmychadlem nemůže být řeč a pokud jste si libovali v bombastických peckách při sepnutí turba, bude to nyní ještě lepší.
Na přesné specifikace si však budeme muset počkat. Prozatím jsou k dispozici jen jakýsi náčrt toho, co tento vůz nabídne. A protože jsme získali i první specifikace jediného konkurenta Subaru Impreza STI, můžeme již začít pomalu srovnávat.
Lancer Evo X | Impreza hatch STI | |
Motor | celohliníkový, řadový čtyřválec | celohliníkový, boxer |
přeplňovaný turbodmychadlem | přeplňovaný turbodmychadlem | |
Válce/ventily | 4/16 | 4/16 |
Objem motoru (ccm) | 1998 | 2 457 |
Výkon kW/k | více než 220/300 | více než 235/320 |
Točivý moment (Nm) | 440 | 430 |
Převodovka | sekveční šestistupňová | manuální šestistupňová |
0-100 km/h | pod 4,5 s | pod 4,5 s |
Poh. hmotnost (kg) | 1 587 | 1 496 |
Náhledy fotografií ze složky Mitshubishi